wtorek, 8 stycznia 2013

Suzuki GSF 650 Bandit - V max 250k/h


ECU - elektroniczna jednostka sterująca. 
Jest odpowiedzialne za sterowanie pracą silnika, a także innych podzespołów. 
Najczęściej to ośmiobitowy mikroprocesor, pamięć RAM, pamięć ROM oraz interfejsy wejścia i wyjścia. 
W pamięci ROM zapisane są mapy pracy silnika, które sterują zapłonem, zasilaniem paliwem, prędkością obrotową itp. Dane pobierane są do komputera z różnych czujników. 
Dodatkowo komputer może kontrolować pracę innych urządzeń takich jak np.: ABS. 
Producenci nie optymalizują do końca ustawień komputera. 
Można wtedy zrobić tuning mikroprocesora, który zwiększa moc silnika.


A tak to wygląda...


Tak ostatnio mnie zastanawiało jaką faktycznie prędkość maksymalną może uzyskać moje moto. Wracając z wyprawy Bieszczady 2012 przy pełnym załadunku na A1 tylko 217km/h... I bardzo długą i pustą drogę potrzebowałem... Hmmm.... 
Ale tak patrzę na różne filmiki w necie i wygląda mi na to, że 250km/h jest jednak możliwe. Ciekawe z czego ta prędkość wynika? Z taką łatwością te motocykle wkręcają się na 12000 obrotów i Vmax 250km/h, że podejrzewam, że muszą być odblokowane. 
Muszę ten temat zgłębić... U mnie 10500 obr. i licznik dalej nie idzie... Chyba ECU editor z interfejsem się kłania... ciekawe... ciekawe... Jak zwykle zapraszam do komentarzy jakby ktoś miał ochotę się wypowiedzieć w tym temacie!



Znalazłem jeszcze kilka takich filmów:      Ścigacz - Top Speed             High Speed


16 komentarzy:

  1. Może to zębatki są inne ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nad tym myślałem... Byłoby to najprostsze rozwiązanie. Zmienić ilość zębów na tylnej zębatce. Standardowo jest ich 118.

      Usuń
  2. Co do prędkości max . W każdym teście i opisie z jakim się spotkałem dostępnym w necie podaja Vmax - 205 km/h. Jedynie rozbieżności są co do mocy od 78KM do 85KM z naciskiem na 85 KM przy 10500 obr/min . Moment obrotowy to 61,5 Nm przy 8900 obr/min.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda co do danych katalogowych. Ale ja na swoim moto stwierdzam, że są zaniżone. Poczytałem trochę Forum Suzuki Bandit, i dużo bardziej zaawansowani Koledzy twierdzą, że praktyka zaniżania faktycznych osiągów motocykli Bandit wiąże się z ostrymi przepisami we Francji.

      Moim zdaniem moje moto jest zdławione fabrycznie. To akurat zaliczam na PLUS.
      Jak kupowałem było perfekcyjnie zadbane, nie katowane i zdławione. Idealny zakup.

      Usuń
  3. Te prędkości rzędu 250 km/h to chyba z żaglem z Giewontu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 250km/h dla Suzuki Bandit to dużo???
      Dosłownie lekkie modyfikacje i jest!
      Tłumik przelotowy, filtr powierza k&n i odblokowanie max obrotów w ECU, dobre paliwo, regulacja silnika i masz.

      Usuń
  4. Pisze tu o Vmax fabryczne a nie po modernizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabrycznie też jest więcej niż 205km/h...

      A po "modernizacji"... Hmmm... To zależy jak poważna modernizacja.

      Usuń
  5. Kali a jak porównanie z GPSem. Wiadomo ze każdy fabryczny licznik zawyża fabrycznie predkośc. Na ten przykład mój Civic zawyża o 5 km/h, a ojca skoda aż o 9 km/h. Motocykli nie sprawdzałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz... Moim zdanie GPS ma jeszcze większe przekłamania.
      Przynajmniej te standardowe, fabryczne.
      Co ja tam mam?... Zwykłego Tom Tom-a...

      Usuń
  6. Nie dalej jak w tamtym roku miałem na budziku 90 i wyprzedzałem autobus. Akurat stała policja na wiosce i zapisano 85km/h. Wiadomo, dobre podejście, skrucha i mały mandacik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Opowiadasz o tym w ramach dokładności pomiarów prędkości?
    Myślisz, że ich dokładność jest dużo większa?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ma pan może jakieś mapy zapłonu ? obecnie czekam na juice box'a do swojego bandziora ale w gruncie rzeczy nie mogę znaleźć nic konkretnego w internecie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja nie mogę nic znaleźć...
      Jakoś tak ciężko to idzie...
      Tylko zwykłe bla bla na forach i zero konkretów.

      Usuń
  9. ja szukałem info o odblokowaniu GSF-a 650

    i może to jest dobry trop...( i to nie reklama, jedynie info jakie są ogólnie możliwości)

    http://www.mototune.pl/index.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Odkryj potęgę personalizacji! Nasze unikatowe części modyfikacyjne sprawią, że twój samochód stanie się wyjątkowy. Dodaj stylu i wydajności – zrób z jazdy prawdziwe doświadczenie https://blow-off.pl/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...